6 Barn, familie og helse
Ramme 6 omfattar eining Barn, familie og helse. Eininga har følgjande tenester: legeteneste, kvardagsrehabilitering, velferdsteknologi, fysio/ergo, logoped, psykisk helseteam barn og unge, PPT, barnevernteneste, hjelpemiddel, helsestasjon og skulehelseteneste, flyktningteneste og introduksjonsprogram.
2. Tenesteområde
Tenesteområde | Tal brukarar sep 2020 | Tal brukarar sep 2021 | Tal brukarar sep 2022 |
---|---|---|---|
PPT inkl. logoped | PPT: 96 aktive saker, 62 nye henvisningar. Logoped: 100 brukarar | PPT: Tal brukarar 96, logoped: 7 | 60 nye henvisningar, venteliste 10, fristbrot 5 |
Helsestasjon og skulehelseteneste, inkl. jordmorteneste | Helsestasjon 2500, jordmor 100 | Helsestasjon: 2500, jordmor : 120 | Helsestasjon: 2500 Jordmor: 100 |
Diagose og behandling | 7790 | 7985 | om lag 8000 |
Frisklivssentral | - | - | - |
Fysio/ergo inkl. kvardagsrehabilitering og hjelpemiddellageret | Fysioterapitenesta ca 120, ergoterapi 45, kvardagsrehabiliteringsteamet 65, 7900 hjelpemiddel | Fysio 120, ergo 45, kvardagsrehabilitering 65, hjelpemiddel 7900 | Fysio 110, ergo 40, kvardagsrehab 58 |
Psykisk helseteneste barn og unge | 50 (1 årsverk) | 68 | 95 |
Barnevern og barnevernstiltak | 84 brukarar, 61 mottekne meldingar, 59 medtiltak i heimen, 5 barn under omsorg, 7 barn i fosterheim . | Tal brukarar 63, tal mottekne meldingar 84, tal hjelpetiltak 48, tal fosterheim 7, tal tilsynsansvar 8 | Aktive saker 58 Nye meldingar 68 Hjelpetiltak 58 Fosterheimar 7 Tilsyn i fosterheimar 10 |
Tildelingskontor | Tal brukarar: 843, tal tenester: 3099, tal e-meldingar: 13425 | Tal brukarar 855, tal tenester 3271, tal elektroniske meldingar 17 000. | Tal elektroniske meldingar 17 406 Vedtak 748 |
Flyktningteneste | 64, 13 på introduksjonsprogram | 64. 13 på introduksjonsprogrammet | 65. Intro: 13 |
3. Driftsbudsjett - kommunedirektøren sitt forslag
Teneste | 6 Barn, familie, helse | Regnskap 2021 | Budsjett 2022 | Budsjett 2023 | Budsjett 2024 | Budsjett 2025 | Budsjett 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1260 | SAKSBEHANDLING - FELLES | 106 | 105 | 251 | 251 | 251 | 251 |
2111 | STYRKA TILBOD TIL FØRSKOLEBARN | 874 | 1 302 | 1 092 | 1 092 | 1 092 | 1 092 |
2120 | GRUNNSKOLE | 2 151 | 2 565 | 2 490 | 2 490 | 2 490 | 2 490 |
2130 | VAKSENOPPLÆRING | 223 | 382 | 283 | 283 | 283 | 283 |
2320 | FØREBYGGING HELSESTASJONS- OG SKULEHELSETENESTE | 5 024 | 6 143 | 6 908 | 6 908 | 6 908 | 6 908 |
2330 | FOREBYGGANDE ARBEID, HELSE- OG SOSIAL | 708 | 754 | 758 | 758 | 758 | 758 |
2340 | AKTIVISERING AV ELDRE OG FUNKSJONSHEMMA | 1 391 | 1 231 | 1 260 | 1 260 | 1 260 | 1 260 |
2410 | DIAGNOSE OG BEHANDLING | 14 412 | 13 301 | 14 557 | 14 857 | 14 857 | 14 857 |
2411 | FYSIO-/ERGOTERAPITENESTE | 4 887 | 4 617 | 5 221 | 5 221 | 5 221 | 5 221 |
2412 | PSYKISK HELSEVERN | 1 394 | 16 | 1 085 | 1 849 | 1 849 | 1 849 |
2413 | FRISKLIVSSENTRAL | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2420 | SOSIAL RÅDGJEVING OG VEILEDNING | -103 | -72 | -72 | -72 | -72 | -72 |
2421 | FLYKTNINGKONTOR | 1 142 | 1 092 | 2 720 | 2 720 | 2 720 | 2 720 |
2440 | BARNEVERNTENESTE | 4 703 | 7 555 | 7 382 | 7 382 | 7 382 | 7 382 |
2510 | BARNEVERNTILTAK I FAMILIEN | 3 386 | 2 443 | 3 006 | 3 006 | 3 006 | 3 006 |
2520 | BARNEVERNTILTAK UTANFOR FAMILIEN | 3 453 | 6 120 | 5 659 | 5 659 | 5 659 | 5 659 |
2540 | PLEIE, OMSORG, HJELP TIL HEIMEBUANDE | 2 293 | 2 514 | 2 556 | 2 556 | 2 556 | 2 556 |
2750 | INTRODUKSJONSORDNINGA | 1 468 | 2 800 | 2 388 | 2 388 | 2 388 | 2 388 |
Sum ramme 6 Barn, familie, helse | 47 513 | 52 870 | 57 544 | 58 608 | 58 608 | 58 608 |
Oppvekstreforma/barnevernsreforma vart gjeldande frå 1.1.2022. Dei mest krevjande oppgåvene i reforma ligg til barnevernstenesta med nytt ansvar for institusjon og fosterheim, ut over det ligg reforma til heile organisasjonen å følgje opp. Det krev mellom anna tett samarbeid mellom ei rekke tenester. Det ligg ikkje ytlegare styrking i budsjett 2023 til oppfølging av barnevernsreforma/oppvekstreforma. Statistikk frå SSB viser at 28% av innbyggjarane i Giske kommune er mellom 0-20 år. Denne veksten påverker tenestene i eininga i særs stor grad. Tverrfagleg samarbeid er vektlagd. Det er framleis nasjonal satsing på helsestasjon, skulehelseteneste og jordmorteneste. Desse tenestene søkjer vi tilskot til frå staten for å styrkje bemanninga.
Psykisk helse og rus er også ei nasjonal satsing. Vidare er satsing og fokus på kvardagsrehabilitering og velferdsteknologi stor. Frå 2020 vart velferdsteknologi integrert i helse- og omsorgstenestene. Giske kommune har hatt stort fokus på dette sidan 2015 og har kome langt i arbeidet. Giske kommune deltek i interkommunalt samarbeid og kjøper tenester hjå andre kommunar knytt til legevakt natt, barnevernvakt, krisesenter, overgrepsmottak og kjøp av tenester legesenter.
Årsak til auke i budsjett 2022 til budsjett 2023 med kr 4,6 mill:
- Auke i utbetaling av basistilskot fastlegane og auke i kostnader kjøp av tenester med kr 1,5 mill. Basistilskotet vert delvis finansiert gjennom tilført midlar i ramma.
- Flyktningtenesta er styrkja med kr 1,6 mill grunna auke tal flyktningar.
- Generell løns- og prisvekst.
Driftstiltak 2023:
- Halde stilling vakant 10 mnd, psykolog.
- Oppretting 20 % barnekoordinator
- Auke i utgifter til fastlegeordninga
- Flyktning, Ukraina. Fellestiltak med ramme 4 og 5.
- Samhandling for rette tenester. Fellestiltak med ramme 5, 4 og 7.
4. 1 Utfordringsbilde
- Eininga har redusert stilingar i fleire tenester frå 2019 til 2022. Utfordringa blir å klare å levere lovpålagde tenester med denne reduksjonen. Ytterlegare reduksjon vil føre til at vi må legge ned tilbod og nokre av oppgåvene må eventuelt overførast til andre tenester. Tilbodet til brukarane vil bli redusert og mange vil ikkje få tilbod om tenester. Andre tenester innan organisasjonen får konsekvens, til dømes omsorg og oppvekst.
- Rekruttering av tilsette med naudsynt kompetanse, som må kunne løyse stadig fleire oppgåver i mindre fagmiljø. Oppgåver som blir overført frå Helseføretaket til kommunalt nivå, gjer at vi må yte meir spesialiserte oppgåver. Vi må yte meir til fleire.
- Digitalisering og å ta i bruk dei verktøya vi allereide har. Erstatte individuell oppfølging med digitale hjelpemiddel.
- Fastlegeordninga er i endring og rekruttering av fastlegar kan vere ei utfordring. Basistilskot til fastlegane auka i 2022. Denne vert ikkje fullt ut finansiert frå staten. Kommunen får difor ein kostnad knytt til dette i 2023.
- Levere lovpålagde tenester innan budsjettramma.
- Halde lovpålagde fristar i barnevernstenesta og PPT.
- Førebu arbeidet med å bygge opp naudsynte hjelpetiltak for å i møtekome krava i Barnevernsreforma som trådde i kraft frå 2022.
- Frå 01.08.22 vart det lovpålagt at kommunane skal ha ein barnekoordinator for familiar med store og samansatte behov. Ressursane som er avsett til dette tilsvarer ei styrking av arbeidet med om lag 20%. Vi må i tillegg bruke eksisterande ressursar for å i møtekome lovkrava. Arbeidet med betre tverrfagleg samhandling (BTS) vil også bidra til å nå måla om betre koordinering av tenestene for målgruppa.
- Nødvendige omstilingsprosessar skal gjennomførast med få leiarressursar. Omstillingsprosessar krev tett oppfølging og avdelingsleiarane som må arbeide med omstilling og samstundes bidra inn i den daglege drifta.
4.2 Moglegheit og fokusområde
- Betre tverrfagleg samhandling (BTS)
- Tidleg innsats og førebyggjande arbeid
- Samanhengande tenester i organisasjonen. Vi bygger laget rundt barna. Samarbeid mellom helse, omsorg, oppvekst, NAV, legekontor og spesialisthelsetenesta.
- Sikre samanheng i alle satsingane: Kompetansereforma, Inkluderande praksis, Betre tverrfagleg samarbeid, BTS-prosjekt. TALK-prosjektet, Oppvekstreforma/barnevernsreforma og barnekoordinator.
- Bygge kapasitet og kultur for kontinuerleg forbetringsarbeid
- Digitalisering og bruk av ny teknologi.
Oversikt tal årsverk i eining barn, familie og helse
Teneste | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|---|---|---|---|
PPT, logoped | 5 | 3,8 | 4,3 | 4 |
Helsestasjon, jordmor | 10,3 | 10,3 | 10,3 | 10,3 |
Legetenesta | 2,58 | 2,58 | 2,58 | 2,63 årsverk fast tilsett kommunale legar, 9 fastlegeheimlar |
Fysio/ergo/kvardagsrehab | 7,6 | 6,6 | 6,6 | 6,6 |
Psykisk helseteam barn/unge | 3 | 2 | 2 | 2 |
Barnevernstenesta | 8 | 7 | 7 | 8 |
Frisklivssentralen | 0,2 | 0 | 0 | 0 |
Tildelingskontor | 4,7 | 3,7 frå1.8.2020 | 3,7 | 3,7 |
Flyktningteneste | 1,63 | 1,63, 1 årsverk frå 1.7,220 | 1 | 1 fast, 1,5 på engasjement grunna flyktningsituasjonen |
Totalt årsverk | 42,81 | 38,18 | 37,48 | 39,73 |
Kostra, helsetenester 2021
Nøkkeltal | Enhet | Giske | Ulstein | Sula | Kostragruppe 1 | Landet utan Oslo | Møre og Romsdal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avtalte legeårsverk per 10 000 innbyggjarar | Årsverk | 11,6 | 14,1 | 9,3 | 12,3 | 12,1 | 12,7 |
Avtalte fysioterapeutårsverk per 10 000 innbyggjarar | Årsverk | 6,3 | 8,8 | 8,6 | 9,8 | 9,7 | 9,5 |
Avtalte årsverk i helsestasjon- og skulehelsetenesta per 10 000 innbyggjarar | Årsverk | 41,8 | 64,6 | 45 | 57,2 | 50,5 | 52,0 |
Andel heimebesøk av helsesjukepleiar til nyfødde | Prosent | 41,7 | 101 | 99 | 91,2 | 80,5 | 91,7 |
Netto driftsutgifter til kommunehelsetenesta i prosent av kommunens samla netto driftsutgifter | Prosent | 5,9 | 5,4 | 5,1 | 6,2 | 6,6 | 6,0 |
Kostra, Barnevern, 2020
Nøkkeltal | Enhet | Giske | Ulstein | Sula | Kostragruppe 1 | Landet utan Oslo | Møre og Romsdal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Netto driftsutgifter til barnevernstenesta per innbyggjar 0-22 år | kr | 4 496 | 6 467 | 6 784 | 8 223 | 8 378 | 6 992 |
Barn med melding ift. innbyggjar 0-17 år | Prosent | 3,2 | 2,9 | 4,0 | 4,2 | 4,3 | 3,7 |
Prosentandel barn med undersøking ift innbyggjarar 0-17 år | Prosent | 3,5 | 3,7 | 4,3 | 4,5 | 4,4 | 3,8 |
Barn med barnevernstiltak ift. innbyggjarar 0-22 år | Prosent | - | - | - | - | - | - |
Brutto driftsutgifter per barn med undersøking eller tiltak | Kr | 60 298 | 54 903 | 56 | 61 017 | 63 322 | 57 431 |
Brutto driftsutgifter per barn som ikkje er plassert av barnevernet | Kr | 47 278 | 37 963 | 9 761 | 41 758 | 47 364 | 35 846 |
Brutto driftsutgifter per barn som er plassert av barnevernet | Kr | 316 818 | 351 810 | 444 808 | 449 472 | 430 792 | 396 996 |
Barn med undersøking eller tiltak per årsverk | Tal | 17,7 | 14,9 | 22,0 | 17,4 | 16,4 | 17,0 |
Undersøkingar med handsamingstid innan 3 mnd | Prosent | 94 | 59 | 94 | 86 | 91 | 85 |
Netto driftsutgifter til barnevernstenesta per innbyggjar 0-24 år | kr | 4 226 | 5 994 | 6 327 | 7 632 | 7 678 | 6 431 |
Barn med barnevernstiltak ift innbyggjar 0-24 år | Prosent | 2,9 | 2,8 | 3,8 | 3,8 | 3,3 | 3,3 |
Styringskort
Fokusområde | Mål | Måleindikator | Resultatmål 2023 |
---|---|---|---|
Brukarar | Opplevd god kvalitet barnevernstenesta. | Brukarundersøking. Halde snitt i Noreg innan andel barn med barnevernstiltak. 4 avviksmeldingar per år som gjeld saksbehandling. | Gjennomføre brukarundersøking. Halde snitt i Noreg innan andel barn med barnevernstiltak., undersøkingssaker. Ingen fristbrot i saksbehandling. Tilsette gjennomfører tiltak i kompetanseplan. |
Ei god fastlegeordning | Rekruttere og behalde fastlegar. Ledig kapasitet på fastlegelistene. | Full fastlegedekking. | |
Betre koordinerte tenester | Utarbeide retningslinjer for gjennomføring av tverrfaglege møte og koordinatorrolla. Delta og følgje opp arbeid i prosjektet "betre tverrfagleg innsats". Felles verktøy for individuell plan og individuell opplæringsplan | Fortsetje prosjekt Betre tverrfaleg samhandling. Følgje opp arbeidet. Tverrfagleg samhandling i eininga og mot andre tenester i kommunen. Utarbeide samhandlingsmodell for kommunen. Rulle ut verktyet. | |
Digitale søknader til omsorgstenestene | Digital søknad er på plass innan 2023. | Utarbeide digitale søknadsskjema i helse og omsorgstenestene. Ta i bruk i 2023. | |
Oppvekstreforma/barnevernsreforma tredde i kraft frå 01.01.2022. Gode system for å fange opp tidlege teikn på skeivutvikling. | Internkontrollsystem som viser korleis vi handler ved bekymring | Vi klarer å møte oppvekstreforma best mogleg med dei tilgjengelege ressursane kommunen har. Samarbeid mellom helse, omsorg og oppvekst. Felles arbeidsgruppe. | |
Medarbeidarar | |||
Kompetanseutvikling i alle tenester | Kompetanseplan | Gjennomføre tiltak utarbeida i kompetanseplan for eininga. | |
Sjukefråvær skal ikkje overstige 5 % | Følgje opp fråværs-statistikk, rapportere. Setje i verk nødvendige tiltak. Samarbeid med tilitsvalde og verneombod. | Sjukefråværet skal ikkje overstige 5 % | |
Økonomi | Effektivisere drifta i eininga | Utarbeiding av rutinar | Gjennomgang av tenesteleveranse og prioritering av oppgåver |
God økonomistyring | Avvik i % av vedtatt netto driftsramme. Alle tenesteområda rapporterer kvar månad på status drift og økonomi. | Avvik ≤ 0 |