2 Kommuneleiing - Stab, kultur, service og næring

Kommuneleiing og stab omhandlar tenesteområda 1200 – 1260 som er kommunedirektør, kommunalsjefar og stabsfunksjonar.

Staben skal levere tidsrette støttefunksjonar i samsvar med krav og forventningar som er stilt til kommunen si kjerneverksemd og strategiske satsingar. Arbeidsoppgåver er blant anna planlegging, støtte, oppfølging og styring. Dette omfattar blant anna oppgåver knytt til kvalitet og internkontroll, beredskap, fellesfunksjonar, økonomiforvaltning, løn og personalforvaltning,, arbeidsgivarpolitikk.

Eininga kultur, service og næring vart etablert i stab i 2021 og skal saman med resten av staben tilrettelegge for politiske og administrative avgjerdsprosessar, verksemdstyring, analyse og utgreiingsarbeid. Eininga har også ansvar for kulturarbeidet i Giske, dette gjeld bibliotek, frivilligsentral, kulturminnearbeid, friluftsliv og samhandling med lag og organisasjonar. Informasjonsarbeid og fellesfunksjonar som post og arkiv, oppfølging av avtalen med Ålesund knytt til landbruk, samt viltforvaltning er også ein del av den nye eininga. Det næringsretta arbeidet til kommunen samt etableringsstøtte/hoppid blir også fulgt opp her. I tillegg kjem oppfølging av avtale om kjøp av IKT og brukarstøtte frå Ålesund kommune.

2. Kjerneverksemd

2. Kjerneverksemd

Ansvar Årsverk 2021 Årsverk til bruk i 2022 Årsverk til bruk i 2023
1200 KOMMUNELEIING - STAB 6,86 5 6
1220 ØKONOMI 3,7 3,7 4
1240 PERSONAL OG LØN 3,9 3,9 3,9
1250 KULTUR, SERVICE OG NÆRING 11,2 11,1 11,6
Sum 25,66 23,7 25,5
Alle tal i heile 1 000 kroner

3. Driftsbudsjett - kommunedirektøren sitt forslag

3. Driftsbudsjett - kommunedirektøren sitt forslag

Teneste 2 Kommuneleiing - Stab, kultur,service og næring Regnskap 2021 Budsjett 2022 Budsjett 2023 Budsjett 2024 Budsjett 2025 Budsjett 2026
1200 RÅDMANN - KOMMUNALSJEFAR 4 940 4 323 5 938 5 938 5 938 5 938
1210 PERSONAL OG LØN 2 331 2 384 2 690 2 690 2 690 2 690
1220 ØKONOMI 2 879 3 101 3 395 3 395 3 395 3 395
1230 SERVICEKONTORET 2 363 2 669 2 984 2 984 2 984 2 984
1240 DIVERSE FELLESFUNKSJONAR 3 0 0 0 0 0
1250 IKT 761 810 816 816 816 816
1260 SAKSBEHANDLING - FELLES 1 214 1 710 893 893 893 893
2110 FØRSKULE OG PRIVATE BARNEHAGAR 1 146 453 491 491 491 491
2120 GRUNNSKOLE 412 249 480 786 786 786
2310 AKTIVITETSTILBOD BARN OG UNGE 10 350 279 279 279 279
2412 PSYKISK HELSEVERN 102 100 106 106 106 106
2423 MOT - PROSJEKTET -6 25 25 25 25 25
2440 BARNEVERNTENESTE 238 234 255 255 255 255
2530 PLEIE, OMSORG, HJELP I INSTITUSJON 0 0 25 53 53 53
2540 PLEIE, OMSORG, HJELP TIL HEIMEBUANDE 881 689 979 1 187 1 187 1 187
2541 BUFELLESSKAP PSYKIATRI VALDERØY 0 0 99 216 216 216
2549 KVARDAGSREHABILITERING OG VELFERDSTEKNOLOGI -128 3 -50 -50 -50 -50
2730 KOMMUNALE SYSSELSETTINGSTILTAK 402 341 367 367 367 367
3100 FORMIDLINGSLÅN -82 -100 -120 -120 -120 -120
3250 NÆRINGSKONTORET 687 183 184 184 184 184
3253 JORD- OG SKOGBRUK 518 543 543 543 543 543
3610 VILTFORVALTNING 161 133 63 63 63 63
3620 FRILUFTSLIV 203 266 261 261 261 261
3650 KULTURMINNEVERN 35 73 25 25 25 25
3700 BIBLIOTEK 827 1 088 1 587 1 587 1 587 1 587
3750 MUSEER 0 28 28 28 28 28
3770 KUNST OG KUNSTFORMIDLING 95 140 140 140 140 140
3810 IDRETT 265 250 230 230 230 230
3850 KULTURKONTORET 751 738 788 788 788 788
3851 ANDRE KULTURTILTAK 165 169 159 159 159 159
3852 FRIVILLIGSENTRAL 283 485 518 518 518 518
Sum ramme 2 Kommuneleiing - Stab, kultur, service og næring 21 457 21 437 24 176 24 834 24 834 24 834

Auken i budsjett frå 2022 til 2023 på 2,7 mill. kroner kjem i hovudsak av at det er oppretta ny kommunalsjefstilling Teknisk i stab. Det er også tatt inn igjen halv stilling biblioteksjef. Tiltak 30 overføring av merkantile resurssar aukar og ramma, tiltaket har tilsvarande reduksjon i ramme 5 og 7.

4. Utfordringar og mål

4.1 Utfordringar

  • Levere lovpålagde tenester innanfor tilgjengelege økonomiske rammer.
  • Etablere effektiv organisering, støtte og tenestenivå som er tilpassa redusert bemanning og trange økonomiske rammer. Dette inneber blant anna tydeleg prioritering mellom arbeidsoppgåver, forventingsavklaring, og ikkje minst sikring av tvillingkompetanse slik at viktige funksjonar vert levert ved eventuell sjukdom, ferie og anna fråver.
  • Svært pressa bemanningssituasjon kan gå utover fullverdig tenesteleveranse
  • Implementering av nye digitale verkty, opplæring og størst muleg gevinstrealisering.
  • Bygge opp tilstrekkeleg beredskapsressursar til store alvorlege hendingar
  • Finne rett organisering under rammeområda for betre samhandling
  • Sikre nødvendig kvalitet- og internkontroll i kommunen.
  • Systematisk informasjonsarbeid, rett utvikling av heimeside, intranett og bruk av sosiale medier.
  • Tilrettelegge for døgnopen forvaltning ved å betre innbyggardialogen slik at innbyggarane kan vere sjølvhjelpte uavhengig av arbeidstid.

4.2 Satsingsområde

  • Framhaldande fokus på og oppfølging av systematisk HMS arbeid
  • Leiarutvikling påbegynt i 2022, skal sluttførast i 2023
  • Oppfølging av 10-faktor medarbeidarundersøking
  • Styrking av leiarkompetanse på budsjettarbeid og økonomisk styring
  • Oppfølging av tiltak i helse og omsorgssektoren for å imøtekome framtidas behov (Leanprosjekt)
  • Implementering og opplæring i oppgradert saks- og arkivsystem samt skydrift innført i desember 2022
  • Tilrettelegging for nytt IKT-system for økonomi, løn og personal
  • Vurdere samarbeid med andre kommunar eller innkjøp av tenester av sentrale stabsfunksjonar som er sårbare i dag (løn, rekneskap, arkiv m.m)
  • Implementere samling av merkantile ressursar i stab
  • Framhaldande fokus på kvalitet og internkontroll
  • Framhaldande fokus på beredskapsarbeid

4.3 Styringskort og styringsindikator

4.3 Styringskort og styringsindikator

Fokusområde Mål Måleindikator Resultatmål 2023
Innbyggarar Kvalitet tilpasse dei økonomiske rammevilkåra Plassering i forbrukarrådet sine testar av kommunal service 100 eller betre av kommunane i landet. 10 eller bedre av kommunane i Møre og Romsdal
Forenkling og effektivisering gjennom digitalisering Etablert samarbeid med kommunar i regionen om digitalisering Digitalisere timeregistrering til støttekontakter og fosterheimar.
Oppgradering av Acos Websak og møte+ samt skydrift er innført.
Anbodsprosess HRM og økonomisystem er gjennomført og planlegging av nytt system er oppstarta.
Nytt verktøy for styring og oppfølging er valgt og innføring oppstarta.
Velfungerande informasjons- og kommunikasjonskanal Relevant informasjon er lett tilgjengeleg for innbyggjarar og tilsette døgnet rundt. System med digitale søknader mm fungerer godt Videreutvikle og arbeide meir strategisk med informasjon til innbyggarane. Giske kommune si heimeside er oppgradert.
Beredskapsarbeid med rett kvalitet Gjennomførte beredskapsøvingar og ajourført beredskapsplan Beredskapsøvingar er gjennomført. Kompetanseheving i beredskapsarbeid er gjennomført. Vurdering av ressurs til beredskapsarbeid er gjennomført.
Medarbeidarar Auke intern beredskapskompetanse Gjennomførte øvingar Øving på utvalde hendingar
Velfungerande kvalitets- og internkontrollsystem Gode tilbakemeldingar frå tilsette og innbyggjarar. Regelmessig rullering, og få avvik på tenestene som blir gitt Jobbe vidare med rutine og prosedyrer for dei mest risikobelasta områda
Statistikk over avvik og forbetringsforslag Auke i meldte avvik og forbetringsforslag i alle einingar
Internkontroll er integrert i planverk og rapportering Alle einingar rapporterer systematisk på internkontroll
Tigjengeleg plan - og oppslagsverk Kvalitets og personvernhandbok er utarbeidd.
Godt arbeidsmiljø og tilfredse medarbeidarar Nærversprosent 96 %
Resultat 10-faktor medarbeidarundersøking Handlingsplan etter oppfølging av 10-faktorresultat er utarbeidd.
Vernerunder og arbeid i HMS-utval. Opplevd kvalitet på samarbeid mellom verneteneste/tillitsvalde og arbeidsgivar. Systematisk HMS-arbeid vert gjennomført i tråd med HMS-årshjul og handlingsplanar. Samlingar med vernerunde er gjennomført med rett kvalitet.
Arbeid med leiarutvikling held fram Kompetanseheving om sentrale faktorar er gjennomført.
Enkel og effektiv support og drift ved hjelp av digitale verkty Gjennomført opplæring på nye digitale verkty Brukarhandbok i Visma Tid er etablert.
Oppgradering av Acos Websak og møte+ er etablert og opplæring er gitt. Planlegging av nytt HRM og økonomisystem er godt i gang (vert etablert i 2024)
Staben har rett kompetanse Gode tilbakemdlingar frå leiing og tilsette Plan for kompetanseheving stab er utarbeidd.
Redusere sårbarheit i viktige stabsfunksjonar Det er etablert tvillingskompetanse eller etablert samarbeid som fungerer med god kvalitet Samarbeid med andre kommunar eller kjøp av tenester for sentrale stabsfunksjonar som er sårbare i dag (løn, rekneskap, arkiv m.m) er etablert.
Økonomi Lav andel av administrative ressursar. God økonomistyring Alle leiarar har kompetanse og forståelse for økonomi og økonomistyring Kompetanseheving i budsjett og økonomistyring er gjennomført.
Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 administrasjon per innbyggar ≥ kr 3 500 per innbygger
Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 som andel av totale utgifter 6 %
Avvik i % av netto driftsramme ≤ 0